JVM i Rumänien

nu var det JVM i Rumänien och jag var faktiskt ganska nöjd. på medel distansen blev jag 29:an (mitt mål: bästa 30),i sprinten, som jag brykar vara inte bra på, kom jag på plats 18(jätte glad:)) och med herrar stafetten kom vi på plats 12 (från 15)hehe..jag hade ingen chans mot bulgariska killen i slutsprinten;P på lång distansen kom jag på plats 33 som jag var inte alls nöjd med; för lång distansen är egentligen min grej..men mina skidor var jätte dålig vallat..hehe...vi bevöher äntligen nån som ska valla för oss:P
nja...jag träffade många svenska som jag kände igen..det var kul att träffa de igen och prata svenska:)...fast det bästa var att träffa sture igen- tyvärr fick vi inte prata mycket men ändå lite gran:)..han sa att jag måste skriva mer på bloggen för det blir mer och mer tyska:Dhaha..det är väl sant..men om jag prata svenska så är det nästan som förrut..men bara nästan.hehe..så om du läsa det här sture..tiden att skriva det här tog jag bara för dig:)
det var faktiskt ganska skönt att bara "slappna av" en vecka. om jag kalla VMet en grej att slappna av, så får ni kanske veta hur resten hemma är..men nu får jag väl försöka besegra "resten" och om 14 månader har jag förhoppningsvis allt färdig...
föresten vill distriktförbundet att jag ska tävla tyska mästerskapet i vanlig skidåkning...vad kul det kunde har varit...men det är redan om en och en halv vecka och pappa beslöt för mig att jag ska inte tävla eftersom det är på veckodagar och jag får inte igen missa så mycket i skolan...det är jag ganska ledsen om, för det är första gången jag har chansen att åka dit, men men men...man får väl inte ha allt man vill:(...tyvärr...




bilder från Rumänien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0